پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

انواع اسپرینکلرهای اطفا حریق: راهی نوین برای مقابله با آتش‌سوزی

اسپرینکلرهای آتش نشانی به عنوان بخشی از سیستم‌های اطفا حریق، نقشی حیاتی در حفظ ایمنی محیط دارند. این اسپرینکلرها با تشخیص اثرات آتش‌سوزی، مانند افزایش دما، عمل کرده و آب را به منظور خاموش کردن آتش تخلیه می‌کنند. امروزه سالانه بیش از 40 میلیون اسپرینکلر نصب می‌شود که به وضوح اهمیت و کارایی آنها را نشان می‌دهد.


اسپرینکلرهای آویز

این نوع اسپرینکلر از لوله‌های سقفی آویزان می‌شود و آب را به صورت گنبدی یا مخروطی با استفاده از یک منحرف کننده محدب توزیع می‌کند. برخلاف اسپرینکلرهای مخفی که پشت صفحات تزئینی پنهان می‌شوند، سر این اسپرینکلرها قابل مشاهده است. مدل‌های رایج شامل VK302 و VK102 وایکینگ و سری‌های TY-B از Tyco و V27 FireLock از Victaulic می‌باشند.

 

 


اسپرینکلرهای مخفی

با افزایش استفاده از اسپرینکلرها و حساسیت به زیبایی محیط، استفاده از اسپرینکلرهای مخفی به شدت افزایش یافته است. این اسپرینکلرها درون یک قاب مخصوص کار می‌شوند و به صورت عقب رفته نصب می‌گردند و قاب آنها هم سطح با سقف می‌باشد.



اسپرینکلرهای ایستاده

این اسپرینکلرها آب را به سمت بالا و به سمت یک منحرف کننده مقعر اسپری می‌کنند که به صورت چتری شکل پاشیده می‌شود. آنها برای پوشش مناطق خاص و جلوگیری از جمع شدن یخ و بقایای موجود در سر طراحی شده‌اند. اسپرینکلرهای ایستاده در مکان‌هایی که انسداد با پوشش تداخل ایجاد می‌کند و در سیستم‌های لوله خشک با دمای انجماد مواجه می‌شوند، نصب می‌گردند.


اسپرینکلرهای دیواری

این اسپرینکلرها برای محافظت از اتاق‌های کوچک، کمد و راهروها طراحی شده‌اند و دارای یک منحرف کننده نیم دایره هستند که الگوی اسپری هلالی شکل ایجاد می‌کند.


اسپرینکلر پایین زن کالن واکنش استاندارد سایز 1/2



اسکاتون‌ها

اسکاتون‌ها برای استفاده با اسپرینکلرهای خاص تایید شده و اندازه آنها با فاکتور K یا اندازه روزنه مناسب باشد. انواع اسکاتون‌ها شامل اسکاتون‌های مسطح، قابل تنظیم و فرورفته می‌باشند که هرکدام برای شرایط خاصی طراحی شده‌اند. مثلا اسپرینکلرهای آویز فرو رفته از سری Tyco’s TY-B فقط از پایه‌های سبک 15 یا سبک 20 استفاده می‌کنند.

با انتخاب اسپرینکلرهای مناسب و نصب صحیح آنها، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در صورت وقوع آتش‌سوزی، سریع‌ترین و مؤثرترین واکنش را خواهید داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد