پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

راهنمای کامل درباره کچلی رنگ در فرش


فرش‌های دستبافت و ماشینی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، جلوه و زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی منازل می‌بخشند. اما ممکن است پیش آمده باشد که بخواهید بفهمید چرا رنگ بخشی از فرش تغییر کرده، زرد شده یا با سفیدک پوشانده شده است. این مقاله راهنمای کاملی برای آشنایی شما با کچلی رنگ در فرش است. برای کسب اطلاعات دقیق، همراه ما باشید.


کچلی رنگ در فرش چیست؟

کچلی رنگ در فرش یا سفیدک، نوعی قارچ است که به صورت مسطح روی سطوح مرطوب و نمناک رشد می‌کند. این سفیدک می‌تواند به دو صورت کرکی و پودری باشد که به زیبایی و استحکام فرش آسیب می‌زند.

وقتی کچلی رنگ کرکی بر روی فرش ظاهر می‌شود، رنگ آن کم کم تغییر می‌کند و ابتدا زرد و سپس به رنگ قهوه‌ای درمی‌آید. اما در صورتی که سفیدک پودری بر روی فرش شکل گیرد، ابتدا سفید است و به تدریج به رنگ زرد قهوه‌ای و در نهایت سیاه می‌پیچد.


همه اطلاعاتی که درباره کچلی رنگ در فرش لازم است بدانید

  

راه‌های از بین بردن کچلی رنگ در فرش

برای از بین بردن سفیدک روی فرش، ابتدا با استفاده از جاروبرقی با قدرت مکش بالا، تمام قسمت‌های فرش را جارو کنید و گرد و غبار را از آنها بردارید. سپس مقداری شوینده خانگی مثل مایع ظرفشویی یا صابون مایع را به آب گرم اضافه کرده و با دستمال نرم، روی سطوح دچار سفیدک بکشید.

استفاده از آب اکسیژنه نیز یک روش موثر برای پاکسازی سفیدک از روی فرش است. شما می‌توانید آب اکسیژنه را با آب به نسبت یک به پنج ترکیب کرده و با دستمال نرم یا اسفنج، روی فرش بکشید تا کچلی رنگ از بین برود.


دلایل کمرنگ شدن فرش بعد از شستشو

یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از شستشوی فرش‌های دستبافت و ماشینی به وجود بیاید، کمرنگ شدن رنگ آنها است. این موضوع معمولا به دلیل استفاده از شوینده‌های نامناسب و بی‌کیفیت رخ می‌دهد که ممکن است باعث خرابی الیاف فرش شود و تفاوت رنگی بین قسمت‌های مختلف فرش ایجاد کند.

حتما از شوینده‌های با کیفیت و مناسب استفاده کنید و در صورت نیاز، فرش‌های خود را به معتبر ترین قالیشویی در شهرآرا بسپارید تا از خرابی‌های احتمالی جلوگیری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد