پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

نکات مهم در نگهداری فرش خیس



ممکن است فرش شما بر اثر ریختن آب، نشت آب شوفاژ، ترکیدن لوله یا آب باران خیس شود. این خیس شدن می‌تواند آسیب جدی به فرش شما وارد کند. پیش از تماس با قالیشویی، به این نکات مهم توجه کنید. اگر نظری یا پیشنهادی دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 آسیب‌های فرش خیس

فرش‌های دستباف و ماشینی از اجناس با ارزش خانه‌ها هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند. ماندن فرش در حالت خیس علاوه بر ایجاد بوی بد، ممکن است باعث پوسیدگی فرش شود که در برخی موارد قابل ترمیم نیست. فرش‌های ماشینی به‌ویژه در معرض آسیب هستند زیرا امکان رفو و ترمیم کمتری دارند. همچنین، در فرش‌های دستباف ممکن است تداخل رنگ رخ دهد، زیرا نخ‌های آن‌ها با رنگ‌های طبیعی ساخته شده و خیس ماندن طولانی‌مدت می‌تواند رنگ‌ها را به هم بزند. در فرش‌های ماشینی نیز خیس ماندن ممکن است منجر به زردی فرش شود.

شاید این سوال پیش بیاید که چرا شستشوی فرش در قالیشویی‌ها باعث آسیب نمی‌شود. در قالیشویی‌ها از ترفندهای خاصی مانند استفاده از تثبیت‌کننده‌های رنگ برای جلوگیری از آسیب به فرش استفاده می‌شود.



 نحوه خشک کردن فرش خیس

اولین قدم در مواجهه با فرش خیس، اقدام سریع به خشک کردن آن است. اگر آب روی فرش تمیز و بدون رنگ و بو است، می‌توانید با یک دستمال حوله‌ای بی‌رنگ آب را جذب کنید. سپس اگر فضایی مانند تراس، حیاط یا پشت بام دارید، فرش را به بیرون منتقل کنید تا خشک شود. اگر این امکان وجود ندارد، فرش را از سطح زمین فاصله دهید تا هوا از زیر آن عبور کند، که این کار به خشک شدن سریع‌تر و جلوگیری از بوی بد کمک می‌کند. سپس بهتر است با یک قالیشویی تماس بگیرید و درخواست شستشو دهید. حتما ذکر کنید که فرش خیس است.



چگونه فرش خیس را سریع خشک کنیم؟ راهکارهای خشک کردن فرش632 × 376

  

 نکات مهم در شستشوی فرش خیس

1. **توجه به رنگ فرش دستباف**: قالیشویی‌ها باید از تثبیت‌کننده‌های رنگ استفاده کنند تا از تداخل رنگ جلوگیری شود.
2. **نوع بافت فرش دستباف**: نوع بافت باید توسط تکنسین قالیشویی بررسی و بر اساس آن برنامه شستشو تنظیم شود.
3. **استفاده از مواد شوینده مناسب**: قالیشویی‌های معتبر از مواد شوینده استاندارد استفاده می‌کنند.
4. **مراحل شستشوی فرش دستباف**: تمام مراحل توسط ناظرین بررسی می‌شود تا مشکلی پیش نیاید.
5. **غبارروبی فرش دستباف**: گرد و غبار قبل از شستشو از فرش زدوده می‌شود.
6. **گرفتن آب اضافی**: قالیشویی‌های مجهز آب اضافی فرش را می‌گیرند تا آماده خشک شدن شود.
7. **خشک‌کردن فرش**: در کارخانه قالیشویی، فرش‌ها در گرمخانه خشک می‌شوند که این فرایند علاوه بر خشک شدن سریع، فرش را از نور شدید آفتاب و سرمای شدید محافظت می‌کند.


پیشنهاد : تعرفه قالیشویی صادقیه در سال 1403

اطلاعات کامل و دقیق درباره تفاوت شستشوی فرش در قالیشویی و شستشوی ...1,000 × 800



 شستشوی فرش خیس توسط قالیشویی

قالیشویی صادقیه با سابقه‌ای درخشان در شستشو و خدمات فرش، تا به امروز شش تندیس بهترین قالیشویی در تهران را دریافت کرده است. خدمات این قالیشویی شامل شستشوی فرش‌های ماشینی و دستباف، ترمیم و رفو و خشکشویی در منزل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد