پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

روش‌های خانگی تا تخصصی برای تمیز کردن سنگ کابینت



روش صحیح تمیز کردن سنگ کابینت بر روی دوام و زیبایی آشپزخانه تأثیر مهمی دارد. انتخاب سنگ برای رویه کابینت نه تنها جلوه‌ای لوکس به دکوراسیون اضافه می‌کند، بلکه از نظر دوام نیز انتخاب عالی به حساب می‌آید. مهم نیست که آیا انتخاب شما گرانیت، مرمر، کوارتز یا کورین است، بلکه مهم این است که چگونه سطح سنگی را به درستی تمیز کنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید. در این مقاله، بهترین روش‌های تمیز کردن سنگ روی کابینت و روش‌های حذف لکه‌ها را برای شما آموزش می‌دهیم.

 دلایل بروز لکه در سنگ کابینت

استفاده از پولیش‌های براق‌کننده که برخی کارخانه‌ها استفاده می‌کنند، از کیفیت و قدرت آب‌گریزی مناسبی برخوردار نیست و به همین دلیل می‌تواند باعث رد اجسام گرم بر روی سنگ کابینت شود. همچنین، باقی‌ماندن آب پس از مدتی و بخار شدن آن می‌تواند به آسیب‌های جدی بر روی سنگ کابینت منجر شود، که در طولانی مدت می‌تواند عمق و تعداد لکه‌ها را افزایش دهد و زیبایی سطح سنگ را به خطر بیندازد.



  


 روش‌های ساده و خانگی برای تمیز کردن سنگ کابینت

 1. استفاده از آب و مایع ظرفشویی

این روش از موادی که در بیشتر خانه‌ها قابل دسترس هستند برای تمیز کردن سنگ کابینت استفاده می‌کند. برای اجرای این روش، ابتدا یک لیوان آب گرم را آماده کنید. سپس یک قاشق غذاخوری از مایع ظرفشویی را به این آب اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط کنید تا مایع ظرفشویی به آب حل شود. سپس با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز، محلول حاصل را روی سطح سنگی کابینت‌ها بریزید و با حرکات دایره‌ای و نرم، سطح را به دقت پاک کنید.

**نکته:** از فشار زیاد و استفاده از پارچه‌های خشن خودداری کنید تا از خطر خدشه و آسیب به سطح سنگی جلوگیری شود. بعد از پاک کردن سطح، با استفاده از یک پارچه دیگر و تمیز، آن را با آب بشویید تا هرگونه باقیمانده مایع ظرفشویی را از سطح سنگی کابینت‌ها تمیز کنید. این مرحله بسیار مهم است تا هیچ اثری از مایع ظرفشویی روی سطح نماند و سنگ کابینت به شکل درخشان و تمیزی بماند. این روش نه تنها ساده و قابل اجراست، بلکه به شما امکان می‌دهد با استفاده از موادی که در هر خانه موجود هستند، سطح سنگی کابینت‌های خود را به آسانی و به دقت تمیز کنید.



تمیز کردن سنگ کابینت




 2. تمیز کردن سنگ کابینت مرمر و گرانیت

برای لکه‌های روغنی، از خمیر جوش شیرین و آب استفاده کنید. خمیر را به لکه بمالید و با پلاستیک بپوشانید. لبه‌های پلاستیک را چسب بزنید تا از داخل خمیر خارج نشود. این مرحله را حداقل یک روز انجام دهید. سپس خمیر را شستشو دهید. اگر لکه هنوز برطرف نشده بود، این مراحل را دوباره تکرار کنید.

برای لکه‌های ایجاد شده به دلیل آب، از آب اکسیژنه استفاده کنید. ابتدا این محلول را به لکه بمالید و سپس با یک پارچه تمیز و مرطوب، پوشانید. مجدداً این مرحله را حداقل یک روز انجام دهید و سپس محل را شستشو دهید. قبل از انجام هر گونه اقدام، این روش را بر روی یک نقطه کوچک و خارج از دید امتحان کنید تا اطمینان حاصل شود که روی رنگ و فینیش سنگ اثر منفی ندارد.




بیشتر بخوانید :


راهکار های مختلف برای پاک کردن رنگ از پارکت

روش های پاک کردن چسب موکت از سنگ




 3. روش نظافت سطح سنگ مصنوعی کابینت

سطوح سنگ مصنوعی که از کریستال‌های کوارتز و رزین ساخته شده‌اند، به طور طبیعی ظاهر خود را حفظ می‌کنند و نیازی به مراحل نگهداری خاص دیگر ندارند. برای تمیز کردن این سطوح، می‌توانید از صابون ملایم و آب استفاده کنید، همانند سایر صفحات کابینت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد