پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

حرف "i" در iphone به چه نکته ای اشاره می کند؟


اپل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر و دیگر محصولات الکترونیکی است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که حرف «i» در نام محصولات اپل چه معنی می‌دهد؟




این حرف «i» برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ در نام iMac به کار رفت. این کامپیوتر شخصی طراحی شده بود تا به راحتی به اینترنت متصل شود. استیو جابز، موسس اپل، در معرفی iMac گفت که این حرف «i» مخفف کلمه internet یا اینترنت است. اما این تنها معنی این حرف نبود. جابز اضافه کرد که این حرف «i» می‌تواند به معنای individual، instruct، inform و inspire نیز باشد. به زبان ساده، این حرف «i» نشان می‌دهد که محصولات اپل برای افراد، آموزش، اطلاع‌رسانی و الهام‌بخشی طراحی شده‌اند.


  

پس از iMac، اپل محصولات دیگری را با نام‌هایی که با حرف «i» شروع می‌شدند، معرفی کرد. مثلا iBook، iPod، iTunes و غیره. در سال ۲۰۰۷، اپل اولین گوشی هوشمند خود را با نام iPhone روانه بازار کرد. این گوشی نیز مانند iMac، قابلیت اتصال به اینترنت را داشت. اما این گوشی فقط یک ابزار اینترنتی نبود. این گوشی همچنین یک iPod با صفحه نمایش لمسی، یک تلفن همراه انقلابی و یک دستگاه ارتباطات اینترنتی پیشرفته بود.




بنابراین، می‌توان گفت که حرف «i» در نام محصولات اپل، نه تنها به معنای اینترنت است، بلکه به معنای این است که این محصولات برای افرادی طراحی شده‌اند که می‌خواهند از اینترنت، موسیقی، تلفن و دیگر امکانات بهره ببرند. این حرف «i» نشان‌دهنده سادگی، خلاقیت و الهام‌بخشی است که اپل در محصولات خود به کار می‌برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد