پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

عینک واقعیت مجازی چه می کند؟

معنای عینک واقعیت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ قبل از بررسی این موضوع، بهتر است به تعریف واقعیت مجازی بپردازیم. واقعیت مجازی (VR) یک تجربه شبیه‌سازی شده است که با استفاده از تکنولوژی و ابزار حسی فراگیر، کاربر را به دنیای مجازی می‌برد. استفاده از واقعیت مجازی در صنعت بازی‌سازی به سه‌بعدی کردن اشیا و تجربه نزدیک به واقعیت کمک بسیاری می‌کند. البته این فناوری در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد، اما در این مقاله تمرکز ما بر روی کاربرد آن در صنعت بازی‌سازی است.




امروزه، از سه نوع شبیه‌سازی واقعیت مجازی استفاده می‌شود:

- شبیه‌سازی غیرغوطه‌ور: در این فناوری، کاربر همچنان از محیط فیزیکی خود آگاه است و کنترل آن را حفظ می‌کند.
- شبیه‌سازی نیمه‌غوطه‌ور: این نوع شبیه‌سازی ترکیبی از شبیه‌سازی کاملاً غوطه‌ور و غیرغوطه‌ور است و حرکات فیزیکی را ندارد.
- شبیه‌سازی کاملاً غوطه‌ور: در این نوع شبیه‌سازی، کاربر به گونه‌ای به دنیای مجازی فرو می‌رود که تجربه‌ای بسیار واقعی‌تر از دو نوع قبلی است و با دید و صدای کامل همراه می‌شود.


 

 

برای استفاده از عینک واقعیت مجازی، سیستم رایانه شخصی شما باید با امکانات لازم مجهز شده باشد. همچنین امروزه، عینک واقعیت مجازی برای گوشی‌های موبایل نیز موجود است.

عینک واقعیت مجازی، ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید تجربه شبیه‌سازی شده‌ای داشته باشید. این عینک‌ها دارای لنزهای استریوسکوپی هستند که بین صفحه‌نمایش داخلی و چشم‌ها قرار گرفته‌اند و تصویر را به گونه‌ای مخدوش می‌کنند که به‌طور واقعی و سه‌بعدی به نظر برسد.


✔️ پلی استیشن یا ایکس باکس ؟ کدام بهتر است؟


برای تجربه لذت بخش بازی‌های واقعیت مجازی، نیاز است که از یک هدست واقعیت مجازی قوی استفاده کنید. هدست‌های VR مختلفی در بازار موجود هستند و تفاوت‌هایی در آن‌ها وجود دارد. در هنگام خرید هدست، به نکات مهمی نظیر تفاوت‌های بین انواع هدست‌های مختلف توجه کنید تا بتوانید از آن به بهترین شکل استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد