پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

سطح را پارکت کنیم یا لمینت؟ کدام بهتر است؟

لمینت و پارکت چوبی دو نوع کفپوش هستند که در بازار ایران رواج دارند. این دو نوع کفپوش از نظر ظاهر، مقاومت، نصب و نگهداری با هم تفاوت دارند. در این مقاله به بررسی این تفاوت ها می پردازیم.

 لمینت چیست؟

لمینت یک نوع کفپوش مصنوعی است که از چند لایه مختلف تشکیل شده است. لایه بالایی لمینت یک لایه نازک و شفاف است که به عنوان یک پوشش محافظ عمل می کند. لایه بعدی یک لایه تزئینی است که شبیه به چوب طراحی شده است. لایه سوم یک لایه از چوب فشرده یا HDF است که برای افزایش استحکام و ثبات لمینت استفاده می شود. لایه آخر یک لایه ضد رطوبت است که جلوی نفوذ آب و رطوبت به لمینت را می گیرد .



 پارکت چیست؟

پارکت چوبی یک نوع کفپوش طبیعی است که از چوب درختان ساخته شده است. پارکت چوبی معمولا از دو یا سه لایه چوب تشکیل شده است. لایه بالایی پارکت چوبی یک لایه چوب طبیعی است که ضخامت آن بین ۲ تا ۶ میلی متر متغیر است. لایه زیرین پارکت چوبی یک لایه چوب فشرده یا HDF است که برای افزایش استحکام و ثبات پارکت استفاده می شود. لایه سوم یک لایه ضد رطوبت است که جلوی نفوذ آب و رطوبت به پارکت را می گیرد .



 

 

برسی تفاوت های پارکت و لمینت


 نصب

 لمینت راحت تر و سریع تر از پارکت چوبی نصب می شود و نیازی به چسب، میخ یا لاک ندارد. لمینت با استفاده از سیستم قفلی یا کلیکی به هم متصل می شود و روی هر نوع زیر ساختی قابل نصب است. پارکت چوبی نیاز به چسب، میخ یا لاک دارد و نصب آن نیاز به مهارت و دقت بیشتری دارد  .


 نگهداری

 پارکت چوبی در صورت آسیب دیدگی قابل ساب زدن  و بازسازی است، اما لمینت باید تعویض شود. پارکت چوبی نیاز به تمیز کردن منظم و مرطوب دارد و نباید با مواد شیمیایی تماس داشته باشد. لمینت نیاز به تمیز کردن کمتری دارد و می توان با جاروبرقی یا مواد شوینده آن را پاک کرد  .




راه های نگهداری از لمینت


2- جلوگیری از آسیب دیدگی لمینت با استفاده از فرش و پوشش دهی مناسب.

3- جلوگیری از تماس با مواد شیمیایی قوی، زیرا این مواد می توانند لمینت را آسیب برسانند.

4- جلوگیری از تماس با آب برای جلوگیری از نفوذ آب به لمینت.


5.کفسابی: کفسابی  یکی از مهمترین عوامل در طراحی داخلی خانه و محیط کار است. این فرآیند شامل نصب، تعمیر و تعویض کفپوش‌ها می‌شود. انواع کفپوش‌های مختلفی وجود دارند که شامل سرامیک، پارکت، لمینت، موکت، فرش و ... می‌شوند.بهترین راه برای نصب کفپوش مناسب، استفاده از خدمات یک کفساب حرفه‌ای است. این افراد با تجربه و دانش لازم، می‌توانند به شما در انتخاب، نصب و تعمیر کفپوش‌ها کمک کنند.


تفاوت قیمت لمینت و پارکت

تفاوت قیمت لمینت و پارکت به عوامل مختلفی مانند کیفیت، ضخامت، طرح و برند بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که پارکت در مقایسه با لمینت، گزینه‌ای گران‌تر است. این تفاوت در قیمت به دلیل استفاده از چوب طبیعی در ساخت پارکت و همچنین کیفیت و طراحی بهتر آن است. همچنین، پارکت در مقایسه با لمینت، بیشتر در بازار برند دارد که نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. با این حال، با توجه به تفاوت در قیمت، لمینت همچنان یک گزینه خوب و مقرون به صرفه برای کفپوش است.همچنین این تفاوت قیمت در کفسابی لمینت یا پارکت نیز به چشم می خورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد