پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

قبل از خرید روکش صندلی خودرو،به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بسیاری از صاحبان خودرو به دنبال راهی هستند تا صندلی های خودرو خود را نو کنند و رنگ و روی از بین رفته را دوباره به خودرو برگردانند. گاهی از اوقات نیز با هدف ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی خودرو، حفاظت از تودوزی فابریک اتومبیل یا ایجاد زیبایی بیشتر در ماشین، اقدام به خرید روکش صندلی می کنند.

طبق گزارش کاربینو، روکش های صندلی خودرو به دو دسته چرمی و پارچه ای تقسیم می شوند. انتخاب هر یک از آنها مزایا و معایبی دارد که در این بخش از دانستنی های خودرو با ویژگی های مهم روکش های صندلی چرم و پارچه ای و نحوه انتخاب بهترین روکش صندلی برای خودرو آشنا می شوید.


مزایای استفاده از روکش صندلی خودرو
استفاده از روکش صندلی خودرو برای حفاظت از صندلی‌های خودرو، به ویژه در خودرو‌های خارجی، بسیار مفید است. این روکش‌ها از کهنه شدن پوشش اصلی صندلی خودرو جلوگیری می‌کنند و همچنین از کثیف شدن پوشش اصلی صندلی نیز جلوگیری می‌کنند.

تولیدکنندگان امروزه روکش‌های صندلی خودرو را با توجه به مدل و رنگ خودروها تولید می‌کنند. اما باید در انتخاب روکش‌ها دقت کرد و از فروشگاه‌های معتبر و با کیفیت محصولات خریداری کرد. فروشگاهکاربینو  یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که روکش‌های با کیفیت و مناسب را عرضه می‌کند.

علاوه بر حفاظت از صندلی‌های نو، استفاده از روکش صندلی خودرو برای خودرو‌های کارکرده و کهنه نیز می‌تواند فضای داخلی خودرو را تازه کند. بنابراین، مزایای استفاده از روکش صندلی خودرو بسیار گسترده و مفید است.


انواع روکش صندلی ماشین

روکش‌های صندلی خودرو یکی از اقلام مهم و ضروری برای حفظ و نگهداری صندلی‌های خودرو هستند. این روکش‌ها به عنوان یک لایه حفاظتی بر روی صندلی‌ها قرار می‌گیرند و از فرسایش، لکه‌ها، گرد و غبار و سایر آسیب‌های ممکن محافظت می‌کنند. در ادامه به توضیح انواع مختلف روکش‌های صندلی خودرو می‌پردازیم:

1. روکش‌های چرمی

 این نوع روکش‌ها اغلب دارای ظاهری شیک و زیبا هستند و به راحتی قابل تمیز کردن هستند. همچنین، روکش‌های چرمی خودرو  به صندلی‌ها حس لطیفی می‌دهند و باعث افزایش زیبایی داخل خودرو می‌شوند.این روکش ها در برابر نور خورشید بسیار مقاوم هستند و بر خلاف روکش های پارچه ای با تابش خورشید خیلی سریع رنگ پریده نمی شوند.


2. روکش‌های پارچه‌ای

روکش پارچه ای معمولاً قابل شستشو هستند و برخی از آن‌ها حتی ضد گرد و غبار هستند. این روکش‌ها برای استفاده در مناطق گرد و غباری بسیار مناسب هستند و با توجه به قابلیت شستشو، به راحتی قابل نگهداری هستند.


3. روکش‌های ضد آب

 این نوع روکش‌ها از جنس مواد ضد آب ساخته شده‌اند و از نفوذ آب و مایعات جلوگیری می‌کنند. این روکش‌ها برای استفاده در مناطق با آب و هوای بارانی یا برفی بسیار مناسب هستند.


4. روکش‌های ضد گرد و غبار

 این نوع روکش‌ها به خوبی از ورود گرد و غبار به صندلی‌ها جلوگیری می‌کنند و به صفحه داخلی خودرو تمیز و ترتیب داده شده نگه می‌دارند.




ویژگی‌های بهترین روکش صندلی برای خودرو

1. مقاومت در برابر ساییدگی.
2. انتخاب رنگ پارچه‌ای مناسب که خستگی چشم نسبت به آن ایجاد نشود.
3. عدم تغییر رنگ روکش در برابر تابش نور خورشید.
4. کاهش تعریق.روکش های عرق گیر علاوه بر جلوگیری از  آسیب زودرس و پوسیدگی صندلی و بوی نامطبوع،از خیس شدن و دفرمه شدن لباس ها نیز جلوگیری می کند.
5. قابلیت نظافت و شستشو آسان، دوام بالا و راحتی بیشتر. روکش‌های پارچه‌ای ثبات رنگ بیشتری دارند و تغییر رنگ در آن‌ها بسیار کمتر از سایر جنس‌ها است.


نکات نگهداری از کاور های صندلی خودرو

نکات مهمی که باید در نگهداری از کاور صندلی خودرو مد نظر داشته باشید عبارتند از:

1. شستشو و تمیز کردن منظم

 برای حفظ زیبایی و دوام کاور صندلی، باید آن را به صورت منظم شستشو داد. برای کاورهای پارچه‌ای معمولاً می‌توانید آن‌ها را با آب و مایع شوینده نرم تمیز کرده و سپس با دستمال خشک کنید. برای کاورهای چرمی نیز باید از محصولات ویژه تمیز کننده چرم استفاده کنید.


2. جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید

 تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند باعث خشک شدن و پیر شدن کاور صندلی شود. بنابراین، در صورت امکان، خودرو را در جایی پارک کنید که از تابش مستقیم نور خورشید محافظت شود یا از استفاده از پوشش‌های مخصوص مانند چادر های چهارفصل ماشین،از تابش مستقیم نور جلوگیری کنید.


3. استفاده از محافظت‌کننده‌ها

 برای حفظ رنگ و جلوگیری از ساییدگی، می‌توانید از محافظت‌کننده‌های خاص برای کاور صندلی استفاده کنید. این محافظت‌کننده‌ها معمولاً در قالب اسپری یا کرم عرضه می‌شوند و می‌توانند به حفظ زیبایی و دوام کاور صندلی کمک کنند.


4. جلوگیری از ترکیدگی و ساییدگی

 برخی از کاورهای صندلی ممکن است با گذر زمان ترکیدگی یا ساییدگی نشان دهند. برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است از کاورهای با کیفیت و مقاوم استفاده کنید و در صورت لزوم، آن‌ها را به صورت منظم تعویض کنید.


5. جلوگیری از لکه‌ها

 در صورت بروز لکه روی کاور صندلی، باید آن را به سرعت پاک کرده تا از جذب لکه و ایجاد زنگ بر روی کاور جلوگیری شود. برای لکه‌های سخت‌گیر، ممکن است نیاز به استفاده از محلول‌های پاک‌کننده خاص باشد.


با رعایت این نکات، می‌توانید زمان استفاده و زیبایی کاور صندلی خودرو را حفظ کرده و از آن بهترین استفاده را ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد