پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

پست کده

برسی مطالب مختلف از گوشه به گوشه جهان!

دندان های سفید و براق با چند چیزی که در خانه پیدا می شود!

داشتن دندان های سفید و براق یکی از عوامل مهم زیبایی و اعتماد به نفس است. اما متاسفانه به مرور زمان و تحت تاثیر عوامل مختلف ممکن است دندان ها زرد و لکه دار شوند. برخی از این عوامل عبارتند از:


- مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که رنگ دارند مانند قهوه، چای، شراب و کولا

- مصرف مواد دخانی مانند سیگار، قلیان و انفیه - مصرف برخی داروها مانند آنتی بیوتیک ها و ضد التهاب ها

-کاهش ضخامت مینای دندان به دلیل پیری و سایش

- آسیب به دندان در اثر ضربه، ترک یا شکستگی


برای حل این مشکل روش های مختلفی وجود دارد که می تواند دندان ها را سفید کند. برخی از این روش ها در مطب دندانپزشکی و برخی دیگر در منزل انجام می شود. در این مقاله به معرفی پنج روش خانگی برای سفید کردن دندان ها می پردازیم که آسان، ارزان و طبیعی هستند.


1. جوش شیرین و آب لیمو

جوش شیرین و آب لیمو دو ماده رایجی هستند که می توانند به سفید شدن دندان ها کمک کنند. جوش شیرین یک ساینده ملایم است که می تواند لکه ها و پلاک ها را از سطح دندان پاک کند. آب لیمو یک ماده سفید کننده طبیعی است که می تواند رنگ دندان ها را روشن کند. برای استفاده از این دارو، باید یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را روی دندان های خود بمالید و بگذارید یک دقیقه بماند. سپس دهان خود را با آب بشویید. این دارو را بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید، زیرا ممکن است به مینای دندان شما آسیب برساند.


2. زغال چوب فعال

زغال فعال ماده ای است که توانایی جذب سموم و ناخالصی ها را دارد. همچنین می‌تواند با اتصال به لکه‌ها و پلاک‌هایی که باعث تغییر رنگ می‌شوند، دندان‌ها را سفید کند. برای استفاده از این دارو، باید مسواک خود را خیس کنید و آن را در مقداری پودر زغال فعال آغشته کنید. دندان های خود را به آرامی با زغال چوب به مدت دو دقیقه مسواک بزنید. سپس دهان خود را با آب بشویید. همچنین می توانید مقداری زغال چوب فعال را با آب مخلوط کرده و چند دقیقه در دهان بچرخانید. این درمان را یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا نتیجه را ببینید.


3. روغن نارگیل 

 روغن نارگیل روغنی سالم است که می تواند دندان ها را نیز سفید کند. روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که یک اسید چرب است که می تواند باکتری ها و قارچ هایی که باعث ایجاد پلاک و بوی بد دهان می شوند را از بین ببرد. همچنین می تواند دندان ها را با از بین بردن لکه ها و پلاک ها از سطح دندان ها سفید کند. برای استفاده از این دارو، باید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرفته و به مدت 15 تا 20 دقیقه در دهان بچرخانید. سپس آن را تف کنید و دهان خود را با آب بشویید. همچنین می توانید بعد از خمیردندان معمولی، دندان های خود را با مقداری روغن نارگیل مسواک بزنید. این درمان را هر روز انجام دهید تا نتیجه را ببینید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد